Gondolom mindenkinek van egy kedvenc helye a világban. Kell is, hogy legyen, hiszen a mindennapi monotonitást -szerintem - kizárólag úgy lehet elviselni, ha van egy motiváló tényező, ami - mint egy célszalag - lebeg előttünk. Nekem ilyen az, hogy Húsvétkor végre ismét eljussak Lengyelországba.

Krakkó. A VÁROS. Csupa nagy betűvel. Sok érzés két szóba tömörítve: plátói szerelem.

Igen, reménytelenül bele vagyok zúgva a Visztula partján fekvő varázslatos településbe!Többször jártam már ott, de sohasem elég belőle. Neki én csak egy vagyok a sokból, de nem érdekel.

Ott állni a Rynek-en, s egy széles mosollyal az arcomon beszippantani a hűs levegőt, beszélgetés közben meginni egy bögre forró csokit Zolival vagy felsétálni a várba nekem maga a boldogság! 

Három éve már, hogy nem róhattam utcáit... Meglehetősen keserves volt ez az időszak nélküle, de most újra felragyog a remény csillaga, s engedi szövögetni szépséges álmaimat. Tavasszal. Már csak néhány hónap, s ismét átölelhetem. Mert ott lesz, s én is. De félek: mi van, ha már nem úgy lesz, mint rég volt?! Akkor történik majd minden másképp, de úgyis épp olyan jó lesz! Nekem biztosan! Csak már legyen!

Nem tudom, hogy képes leszek-e kivárni. A szervezés majd ideig-óráig biztosan leköti a figyelmemet, de kétlem, hogy nem kattanok be teljesen ahogy közeleg az idő. :) Gyertek velem, ha van kedvetek, s ismerjétek meg Őt! Azt, aki egyetlen pillanat alatt elvette az eszem...:)

KRAKÓW - POLAND - CRAKOW from Konrad Aksinowicz on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://olya.blog.hu/api/trackback/id/tr513351921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antigocsi · http://emigrante.freeblog.hu/ 2011.11.06. 21:14:48

2009-ben én is jártam Krakkóban, és nekem is nagyon tetszett. Több százezren lakják, és mégsem érzi úgy az ember, h egy nagyvárosban jár, a belvárosát felfedezni pedig nem volt elég az az egy hét, amit ott töltöttünk.

-Ani- 2011.11.07. 18:57:19

Gdanskban jártam a 90-es évek elején,(hivatalos út, munka) elkerültük Krakkót, és az ország nem éppen szép részeit láttam. Biztosan gyönyörű, talán egyszer én is megnézem. :)

Olya 2011.11.08. 17:59:47

@antigocsi: Varázslatos hely, és minden látogatásom alkalmával mutatott valami újat is. :) Félelmetes, hogy a Rynek-en folyamatosan tele vannak a kávézók például! (Szerintem a lengyelek nem is dolgoznak...:D)

Olya 2011.11.08. 18:00:46

@-Ani-: Talán gyere velünk tavasszal! :) Hidd el, "szerelembe esnél"...:D :)
süti beállítások módosítása